Kilka minut ulgi

Kilka minut ulgi

Dni wydłużają się, do kolejnych świąt jeszcze daleko, a pracy nie ubywa. Siedzenie za biurkiem, w samochodzie czy nawet praca fizyczna - wszystko to męczy i nierzadko powoduje dyskomfort pod koniec dnia. Wielu z nas zmaga się z ciągłymi bólami, zwłaszcza pleców, barków czy spiętych mięśni. Przeszkadza to w skupieniu się, utrudnia relaks po pracy i negatywnie wpływa na samopoczucie.
W dzisiejszym pędzie życia, walce o lepsze jutro i ciągłym stresie bardzo ważne jest dbanie o siebie i skupienie się na zdrowiu zarówno umysłowym jak i fizycznym. Dlatego dzisiaj przedstawiamy Wam pięć prostych pozycji jogi, które pomogą Wam rozruszać zastane mięśnie, przywrócić kręgi na ich właściwe pozycje i zrelaksować ciało i nabrać siły do dalszego funkcjonowania.

1. Trójkąt - ta poza pomaga rozciągnąć całe ciało, skupiając się na mięśniach kręgosłupa, tym samym wzmacniając podstawę i dbając o lepszą postawę ciała.

2. ‘Twist’ - doskonała pozycja dla kręgosłupa, dbająca także o mięśnie klatki piersiowej i zapewniająca relaks dla kręgów.

3. Plow - pozycja rozluźniająca mięśnie odcinka szyjnego kręgosłupa, dbająca o poprawne ułożenie kręgosłupa i chwilowe go odciążenie. Ulga dla bolącego kręgosłupa.


4. Skłon do kolan - taki skłon w pozycji siedzącej to podstawa do poprawy rozciągu, zwłaszcza nóg. Dodatkowo jeśli wykonana odpowiednio, wspiera dobry kształt kręgosłupa i barków.


5. Ukłon - bardzo wygodna pozycja, idealna do relaksu, uspokojenia oddechu i zrelaksowania mięśni rąk i barków.